Pages



♥2017 Online e-shop accepted credit card and ship worldwide! Please visit lullabellehandmade.com !

All Class can start with 1 person and by appointment basic:) Please email lullabellesoap@gmail.com or call Patricia 0192171015 for booking or enquiries.
AlmightyProfessionalSoapMakingWorkshop(APSPW) (全能手工皂专业课程)PRIVATE SESSION, MORE DETAILS Click HERE!

Happiness Mother Milk / Breast Milk Soap Making Workshop (幸福媽媽母乳皂課程), more details HERE!!
Only weekday night(8pm-11pm) & weekend available, please choose your date listed as above.

Please SMS / call Patricia for more details at 019-2171015 or e-mail us at lullabellesoap@gmail.com
Joyful Soap Making Workshop (快樂手工皂课程) ♥RM250♥ 1 workshop (1-6 persons) 1人即可開班,more details HERE!!
Only weekday night(8pm-11pm) & weekend availablePlease Whatapps/SMS / call Patricia for more details at 019-2171015 or e-mail us at lullabellesoap@gmail.com

Now you can place your breast milk soap order online or email us at lullabellesoap@gmail.com


Lovely Peoples Feedback to Lullabelle Handmade Soap Services & Handmade Goodies,CLICK HERE!

Custom orders are welcome especially for event, party or wedding! Design & Sample Click HERE!Please SMS/call Patricia for more details at 019-2171015 or e-mail us at lullabellesoap@gmail.com


Tuesday, September 20, 2011

I am on Sinchew Newspaper during 16 August 2011





市場充斥各式各樣的護膚品和清洗劑,然而回歸大自然與傳統,不含色素、防腐劑和添加物的手工皂才是呵護肌膚的關鍵。

這期的《你教我學》黃碧瑤(Patty)通過製作手工皂找到其中竅門,讓一家大小在洗澡時零“傷害”,並教導製作適合嬰兒使用的愛心馬賽皂,保護寶寶與敏感性皮膚者的每吋肌膚。
可增加肌膚彈性

古代的希臘人和羅馬人常常使用攙了藥草的橄欖油來清潔和滋潤皮膚,直到六世紀以後,法國的工匠才開始將橄欖油製作成肥皂來使用,橄欖在壓榨過程所流出的金黃色液體被譽為“地中海的液體黃金”,可見歐洲人深知橄欖油的優良特性和其珍貴性。

隨著社會日新月異,很多人都摒棄肥皂,改用有化學成份的清洗劑,然而傳統的手工皂才是呵護肌膚最佳的良伴,不僅柔嫩肌膚,還能增加肌膚彈性。


從事工藝科技業的她別與朝九晚五的上班族,她選擇在下班或空閑時,一個人靜靜地享受製作各式各樣的人工皂。 膚質敏感的她早2年前就開始尋找和閱讀手工皂的製作方法,在經歷2年的籌備後,今年初正式開始了以“lullabelle”命名的手工皂生涯。
“我製作的手工皂無添加人工香料、色素、防腐劑,並採用多種天然草藥和礦物質等研制而成,讓自己、家人和使用者享有零負擔和天然的肥皂。”
成本高少量生產

喜歡美麗和可愛事物的黃碧瑤坦言,手工皂的成本高利潤少,加上全手工製作,因此是採取少量生產的方式。一旦一批買完後,就會待之後再慢慢補上。 “除了手工皂外,我也製作研制了護唇膏、護甲膏和洗髮皂,一家大小,各種膚質都適用。”

她坦言,化妝是女性日常的步驟,可是長期性化妝會使肌膚受破壞。有鑒於此,擁有晶瑩剔透的肌膚就無須天天化妝,偶爾淡妝或濃妝也無損肌膚。

“近年來大馬掀起了一股手工皂的風潮,因此我會加入特制的元素,讓手工皂更為吸引。其實,一些患有敏感、臉部長滿痘痘或暗瘡的人士使用後,都對此贊不絕口,讓我心中充滿感動。”

她坦言,在其製作過程中都是從身邊的朋友或家人中獲得靈感,除了家人外,她還為妹妹飼養的寵物特制適用的手工皂,讓寵物和主人也能獲得天然無害的保護。(星洲日報/大都會)
let see the process of soap making that shoot at my house:)



Details here

0 comments:

 
Pin It button on image hover